15-07-07

VRIJDAG 13 JULI (MIAMI - SCHIPHOL)

We konden deze morgen ons bed niet uit. Dus onze plannen om al om 8 uur aan het zwembad te gaan liggen gingen de mist in. Toch zijn we met enige vertraging aan het zwembad geraakt. Het was al druk beneden en er waren al veel kinderen aan het zwemmen. Bauke moest telkens en telkens opnieuw ‘Bommeke’ in het zwembad springen tot er plots een van de werknemers van het hotel kwam zeggen dat hij de filter ging vervangen en dat we uit het diepe moesten. En meteen was er alle lol vanaf. We hebben nog wat liggen luieren en getwijfeld of we onze kamer nog een paar uurtjes zouden verlengen. Dominique is zelfs gaan vragen, maar omdat het weekend was, was het hotel volgeboekt. We konden wel nog aan het zwembad blijven en onze koffers ergens apart zetten, maar dat vonden we niet zo’n goed idee omdat we ons niet meer fatsoenlijk konden omkleden. We besloten om te vertrekken en naar onze kamer te gaan om de laatste spullen in te pakken. Met pijn in het hart sloten we de deur achter ons. Beneden in de lobby moesten we bij het uitchecken nog een aantal zaken betalen, o.a. de parking enne… de telefoons… Daar klopte iets niet. Ik had immers een telefoonkaart gekocht. Bleek dat het hotel bij elke oproep 0,89 $ aanrekende. En dat waren er een stuk of tien: mislukte oproepen, enkele telefoontjes naar het thuisfront al dan niet bezet… Dat vond ik er dus echt over, maar niks aan te doen, we moesten het betalen. Het was druk in de lobby. Iedereen kwam pas om 12 uur uitchecken natuurlijk. Daarna moesten we nog een hele tijd wachten op de auto. Die kwamen ze brengen omdat er werken bezig waren in het hotel en in de garage. Met als gevolg dat er weinig tijd overbleef om nog hier of daar iets te gaan bezoeken. En omdat we ondertussen grote honger hadden gekregen zijn we een laatste keer gaan eten bij Denny’s. Dat had goed gesmaakt. Daarna ging het richting luchthaven. Bij het inleveren van de huurauto moesten we weer lang wachten. Er was een ongeval gebeurd onderweg en de bussen die de reizigers van en naar de luchthaven voerden hadden vreselijke vertraging. Een aantal mensen verloren het geduld of hun vliegtuig vertrok binnen het uur. Het was allemaal een beetje hectisch. Maar wij waren ruim op tijd… Aangekomen in de luchthaven ging alles heel vlot en voor dat we het wisten zaten we op het vliegtuig richting Schiphol. Deze keer geen Comfort class. Blijkbaar is dit bij Martinair de gewoonte: bij het opgaan heb je Comfort en de andere keer Economy class of omgekeerd. Ons teeveeke moesten we deze keer huren (12 EUR). En het heeft goed dienst gedaan. Het heeft constant aangestaan. Dominique en ik hebben niet kunnen slapen, Bauke wel. Op het vliegtuig was het al onmiddellijk aanpassen aan onze tijd. Aangekomen in Schiphol hebben we even vertraging gehad omdat het vreselijk druk was op de luchthaven (ons vliegtuig moest wachten om te landen) en omdat bij het taxiën bij de gate er problemen waren met het neuswiel moest het vliegtuig met een trekvoertuig naar de gate gebracht worden. Doodmoe kropen we op de trein richting Weert. In Eindhoven moesten we nog overstappen en dat was nipt op tijd. Aangekomen in Weert stonden ons ma en onze pa ons al op te wachten. Het was fijn om weer terug thuis te zijn…

En dat was het dan… onze vakantie was ten einde. Het was een droomreis, eentje om van te snoepen. We hebben er alle drie met volle teugen van genoten, zoveel toffe en onvergetelijke momenten meegemaakt. Het was veel te snel voorbij. Maar we laten het niet aan ons hart komen want… we gaan zeker terug naar de USA !!!