12-07-07

WOENSDAG 11 JULI (KEY WEST - MIAMI BEACH)

De dag startte een beetje rommelig. We waren te lang blijven liggen met als gevolg dat Bauke en ik pas om vijf voor tien aan het ontbijt kwamen en we dus niks fatsoenlijks meer konden vinden. We hadden Dominique beloofd om een stuk cake en een glas fruitsap mee te brengen, maar dat was al allemaal op. Gelukkig hadden we nog wat appeltjes van gisteren over en konden we er nog even tegen. En dan vertrokken we onze lange tocht terug. Onderweg konden we naar Bauke haar gebrul luisteren over de Pizza hut, Kentucky fried chicken en Mc Donalds. We kwamen langs het strand van Sint-Anneke of wat betekent anders  ‘Beach of St.-Anne’? We zijn gestopt aan een gedenkteken voor de zware orkaan van 1935. Onderweg kwamen we wegwijzers tegen naar shelters en een evacuatieroute. Zag er allemaal angstwekkend uit. We zijn gestopt bij verschillende schelpenwinkeltjes om nog souvenirs te kopen. De tijd vloog voorbij. Bauke heeft zich ook niet verveeld want we hadden de dvd’s bij van the Muppet Show en dat vond ze geweldig. Toen we bijna in Miami waren zijn we gestopt bij een Cubaans grillrestaurant. We moesten dit toch eens proberen. In Florida zijn immers veel Cubaanse vluchtelingen die vooral in Miami hun stekje hebben gevonden en de Cubaanse keuken is hier heel populair. Dominique heeft biefstuk op Cubaanse wijze gegeten met rijst en zwarte bonen en ik had stukjes kip met ajuin en paprika met rijst en cassave (gekookte yuca: een inheemse knolachtige groente in de vorm van een wortel). Dit alles wordt gekruid met ajuin en veel, heel veel knoflook. Het smaakte voortreffelijk. Om ongeveer vier uur zagen we de schitterende skyline van Miami. We moesten nog enkele kilometers verder tot South Miami Beach. We logeren in the Holiday Inn, een prachtig hotel vlakbij de oceaan. Onze kamer heeft zicht op zee en we zitten op de 9de verdieping. Het uitzicht is fantastisch. Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn Bauke en ik naar het zwembad geweest en naar de oceaan terwijl Dominique de nodige stappen ondernam om onze laatste avonturen op de website te plaatsen want in ons vorig hotel hadden we geen internetverbinding. En dat was het zowat voor vandaag. Morgen verkennen we Miami Beach en Downtown Miami.